Nollasta miljoonaan bloggaamalla [Case Study]

24,90  sis.alv.

Osasto:

Kuvaus

”Laadukas blogiteksti on kuin taideteos, joka ansaitsee lukijan jakamattoman huomion.”

-Tiia Konttinen

 

Miljoona euroa yritysblogilla – vaikka blogien pitäisi olla kuolemassa

Yritysblogin avulla olen rakentanut säännöllistä kauppaa tuovan automaation. Yli 68 % sivustolla ja blogissa kävijöistä tulee suoraan Googlesta. Minun ei siis tarvitse tehdä mitään uusien asiakkaiden ja opiskelijoiden saamiseksi. Tämän tietotaidon haluan antaa myös sinulle. Ota ensimmäinen askel kohtia automatisoitua tuloa ja hanki tämä 77-sivuinen case study, jossa puran auki, miten olen tehnyt yli miljoona euroa omalla yritysblogillani.

 

Blogien kuolemasta on puhuttu jo vuosia. Silti edelleen niin yrittäjät, yritykset kuin kuluttajatkin tienaavat rahaa ja hankkivat uusia asiakkaita täysin ilmaiseksi blogien avulla.

 

Tässä  case studyssa avaan kuinka olen rakentanut oman yritysblogini, miten tienaan sillä rahaa sekä kuinka paljon olen tehnyt rahaa sillä perinteisellä affiliate- ja kumppanuusmarkkinoinnilla.

 

Hämmästyttävintä on se, että jos käyt lukemassa blogiani, et näe siellä häiritseviä pop uppeja, mainoksia tai vilkkuvia bannereita. Itse asiassa minulta usein kysytäänkin, miten ihmeessä teen rahaa blogilla, kun siellä ei ole ärsyttäviä mainoksia.

 

Kehittämäni sisällöntuotannon menetelmä toimii juuri näin. Se on huomaamaton mutta tehokas ja se auttaa sinua kirjoittamaan laadukasta sisältöä ja maksimoida tulokset – jopa muutamassa viikossa.

 

Miljoona euroa yritysblogilla ja sisältömarkkinoinnilla

 

Olen auttanut asiakkaitani tekemään sisältömarkkinoinnilla satoja tuhansia euroja liikevaihtoa. Löytyypä siellä muutama asiakas, jotka ovat nostaneet vuosiliikevaihdon yli miljoonaan euroon. Ja nyt kerron sinulle vinkit, joiden avulla sinä voit tehdä samoin.

 

Olet todennäköisesti yrittäjä, joka kaipaa enemmän vapautta. Sinua kuormittaa jatkuva somessa roikkuminen, markkinointi ja myynti ja toivot, että

  • joko voisit tehdä sitä helpommin
  • tai joku tekisi kaiken työn puolestasi.

Tässä case studyssa saat ohjeet, miten teet itse sitä helpommin.

 

Minulta kysytään usein, miksi valitsin bloggaamisen. Eikö olisi ollut helpompaa markkinoida Facebookissa tai Googlessa?

 

Varmasti olisi. Mutta kohdallani tilanne ei ollut niin yksinkertainen.

 

Olin perustanut yritykseni 1.11.2015 ja julkaissut ensimmäisen e-kirjani (Sinullakin on oikeus vaurastua). Olin rakentanut Facebook-mainoksilla myyntikoneen, joka puksutti minulle tasaista myyntiä viikosta toiseen.

 

Kunnes helmikuussa 2016 mainosten näkyvyys putosi lähes nollaan. Koska mainokset eivät enää toimineet ja yritys oli ollut pystyssä vajaat viisi kuukautta, oli pakko keksiä jokin toinen keino markkinoida e-kirjaani.

 

Olin pari vuotta aikaisemmin perustanut Unelma Onnellisuudesta -blogin, joka olikin yllättäen alkanut saamaan lukijoita. Kevääseen 2016 mennessä blogissa kävi 10 000 lukijaa kuukausittain, joten ajattelin, että voisin perustaa omaa nimeäni kantavan blogin ja markkinoida e-kirjaani sen kautta.

 

Tiiakonttinen.fi-blogi on perustettu virallisesti helmikuun lopulla 2016, mutta tällä hetkellä ensimmäinen virallinen blogiteksti on julkaistu 19.3.2016.

 

Ensimmäisten viikkojen aikana minulla ei oikeastaan ollut mitään strategiaa. Minulle oli tärkeintä, että tuotan sisältöä ja jaan tietoa e-kirjastani.

 

Kirjoitin ja julkaisin yhden uuden blogitekstin viikossa (joskin osa näistä on jo poistettu, koska aihe on blogissa muuttunut olennaisesti) ja jaoin sisältöjä innokkaasti sosiaalisessa mediassa. Pääsääntöisesti jaoin julkaisuja FB-ryhmissä, sillä omissa somekanavissani oli vasta vähän seuraajia.

 

Unelma Onnellisuudesta -blogin FB-sivulla oli n. 22 000 seuraajaa, mutta aihe oli hyvin erilainen kuin toisessa blogissani, joten lukijoita oli sen kautta vaikea saada.

 

Muutaman viikon kuluttua blogin syntymisen jälkeen aloin saamaan ensimmäisiä sähköposteja. Niissä kerrottiin, ettei blogini lukemista malteta lopettaa ja että jollakin oli ollut jo useamman päivän 7 eri blogipostausta auki, koska sisältö oli ollut niin hyödyllistä.

 

Ajan mittaan samankaltaisia viestejä alkoi tulla yhä enemmän ja enemmän. Siitä sain idean ryhtyä kouluttamaan bloggaamista.

 

Ja siitä tämä polku on lähtenyt liikkeelle.

 

Edelleen blogini on yritykseni markkinoinnin perusta ja kivijalka. Se on vakaampi kuin mainokset ja sosiaalinen media. Se on maksuton, sillä noin 68 % sivustoni kävijöistä tulee Googlen kautta. He lukevat yhden blogitekstin, sitten toisen ja lopulta:

”Aloitin lukemaan blogiasi eilen ja jäin heti koukkuun.” -Elisa

 

Tämän Case Studyn tavoitteena on toimia sinulle käsikirjana oman blogisi kehittämisessä. Bloggaaminen on laaja kokonaisuus, ja siinä on paljon pieniä liikkuvia osia.

 

Tyypillisesti virheet tehdään siinä, että kuvitellaan, miten asiat pitää tehdä sen sijaan, että otettaisiin selvää, miten blogit toimivat tänä päivänä, ja tehtäisiin asioita järjestyksessä ja vähän kerrassaan.

 

Blogi on kuin valtamerilaiva: se kääntyy kyllä, hitaasti mutta varmasti. Siksi toivon, että tämän käsikirjan rinnalle teet itsellesi tehtävälistan, lisäät tehtävät kalenteriisi ja teet ne valmiiksi yksi kerrallaan.

 

Sillä ilman tekemistä tämän käsikirjan informaatio on sinulle hyödytöntä. Ja jos et halua kilpailijoiden menevän sinun edellesi, suosittelen lämpimästi TEKEMÄÄN pelkän lukemisen sijaan.

 

Muista kultainen ohjenuorani:

  • Se, mikä toimii, pidä.
  • Se, mikä ei toimi, vaihda.

Voit halutessasi tulostaa tämän käsikirjan itsellesi ja omaan käyttöösi. Tätä informaatiota ei ole lupaa jakaa, julkaista, myydä tai opettaa eteenpäin ilman tekijän (eli minun) lupaa.

Arviot

Tuotearvioita ei vielä ole.

Kirjoita ensimmäinen arvio tuotteelle “Nollasta miljoonaan bloggaamalla [Case Study]”

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Paytrail-banneri-kaikki-maksutavat