Tee töitä kotona | Rakenna blogista 27 422 euron kuukausitulovirta

Miltä sinusta tuntuisi tehdä töitä kotona ja rakentaa blogista tulovirta, joka tuo sinulle yli 27 000 euroa joka kuukausi?

Tee töitä kotona

Tässä postauksessa kerron, miten tämä on mahdollista toteuttaa. Lukemalla postauksen loppuun saakka opit:

  • miksi bloggaaminen kannattaa
  • miten rakennat blogista tulovirran
  • mistä lähteä liikkeelle oman blogin kanssa.

Saatat jo tietää, että aloitin yritysbloggaamisen olosuhteiden pakosta.

Koska mainokset eivät tuoneet yritykselle myyntiä, oli pakko keksiä joku toinen väylä markkinoida ja myydä. Olin kirjoittanut pari vuotta  Unelma Onnellisuudesta blogia ja saanut sinne kivasti lukijoita. Ajattelin, että minulla on hyvä mahdollisuus tehdä sama toisenkin kerran, eli perustaa blogi ja saada sinne vähintään 10 000 lukijaa kuukaudessa. Blogista oli alusta alkaen tarkoitus rakentaa ilmainen markkinointi- ja myyntikanava.

Tee töitä kotona | Rakenna blogista 27 422 euron kuukausitulovirta

Joten ei muuta kuin tuumasta toimeen. Hankin domainin, perustin WordPress.org blogin Bluehostin kautta, liitin domainin palvelimeen ja Voilá! Blogi oli valmis. Ulkoasuksi valitsin WordPressin ilmaisen teeman, joka ei ollut järin kaunis mutta teki tehtävänsä. Se oli siisti ja sitä oli helppo muokata (kuvakaappaus otettu IG karusellista).

Ensimmäiset postaukset

Ensimmäiset postaukset liittyivät taloudenhallintaan. Ulkoistin jo silloin muutaman blogitekstin kirjoittamisen ja ne toivat hyvää vaihtelua omaan sisällön tuotantoon. Mutta ongelmilta ei tietenkään säästytty. Pari kuukautta blogin perustamisen jälkeen onnistuin sähläämään ja poistamaan koko blogin.

Onneksi apua oli saatavilla nopeasti ja kirjoittaminen jatkui. Kuvittelin pitkään, että kirjoitan koko loppuelämäni taloudesta ja taloudenhallinnasta. Hassu juttu, koska mitä enemmän kirjoitin blogia, sitä enemmän aloin saamaan muilta bloggaajilta ja jopa yrittäjiltä viestejä:

  • ”Miten sä keksitkin näin hyvää kirjoitettavaa?”
  • ”Mikä sun salaisuus on, mulla on viisi sun postausta tässä auki enkä malta sulkea niitä…”
  • ”Miten ihmeessä sä osaat kirjoittaa näin mielenkiintoisesti?”
  • ”Voisitko sä opettaa mullekin miten kirjoitetaan näin hyvin?”

Olin tottakai imarreltu mutta enhän minä mikään blogivalmentaja ollut! Ajatus kauhistutti, sillä minähän vain kirjoitin.

Mutta koska kysyntää oli, päätin kääriä hihat ylös ja ryhtyä töihin. Yritin etsiä Googlen syövereistä jotain dataa ja faktaa bloggaamisen tueksi. Käytin kaikkiaan satoja tunteja Googlessa istuessa ja ilmaista materiaalia selatessa.

Tee töitä kotona

Aloin turhautua. Tietoa oli pilvin pimein mutta mitä enemmän sitä etsin, sitä enemmän tajusin, että voidakseni hyödyntää yhtä tietoa, kaksi muuta piti olla hanskassa.

Bloggaamisen Peruspilarit™ syntyy

Seuraava askel oli oikeasti hahmottaa mitä bloggaaminen pitää sisällään. Useamman päivän työn jälkeen sain hahmoteltua Bloggaamisen Peruspilarit™. Siihen on koottu koko bloggaamisen ydin, mitä kaikkea tulee ottaa huomioon.

Tee töitä kotona

Tämän jälkeen homma alkoi helpottaa. Otin osiot yksi kerrallaan haltuun. Kehitin rutiineja ja menetelmiä, jotka nopeuttivat töiden tekemistä, blogin kirjoittamista ja tulosten saamista.

Kun kaikki oli vielä helppoa Facebookin kanssa

Vaikka Facebook olikin heikentänyt maksullisten mainosten näkyvyyttä (tai ainakin muuttanut sitä), orgaaninen näkyvyys kukoisti.

Ah niitä aikoja, kun tällaiset tulokset tulivat helposti:

bloggaajasta ammattilaiseksi

 

Tee töitä kotona

Mutta se, mikä on helppoa, on myös helppo muuttaa. Ja niin Facebook teki parikin kertaa vuodessa muutoksia, jonka seurauksena myös orgaaninen näkyvyys heikkeni. Oli siis keskityttävä somen lisäksi toiseen keinoon hankkia lukijoita.

Kas tässä hyvä ystäväni Hakukoneoptimointi

Alussa hakukoneoptimointi oli yhtä hepreaa. Yritin lukea aiheesta monta blogipostausta mutta yksi toisensa jälkeen hermostuin ja turhauduin, kun tuntui ettei niistä saa mitään selkoa.

Joten oli jälleen käärittävä hihat ylös ja alettava vain kokeilemaan. Otin vinkkejä sieltä ja täältä (sen mitä ymmärsin) ja yritin asetella paloja yhteen.

Minua varoiteltiin, että SEO alkaa toimimaan vasta 6 – 9 kk kuluttua myöhemmin. Mutta ei minulla yrittäjänä ollut siihen aikaa! Minun piti saada tuloksia heti!

Tässä kohtaa teki jo mieli heittää hanskat tiskiin. Pohdin muutaman päivän mitä minun kannattaa tehdä. Ja sitten päätin, että kirjoitan paljon blogipostauksia ja yritän sillä saada nopeutettua SEOn toimintaa.

Niinpä kirjoitin 1 – 2 blogipostausta viikossa ja julkaisin ne. Jaoin niitä ahkerasti somessa. Pyrin optimoimaan tekstit mahdollisimman tarkasti. Aina kun mahdollista, ohjasin lukijoita ostamaan tuotteitani ja palvelujani.

Pikkuhiljaa kävijämäärä alkoi kasvaa, samoin kuin tulot. Ei tietysti samassa suhteessa, lukijoita tuli enemmän kuin tuloja mutta kasvua oli silti näkyvissä.

Bloggaamisessa on harvoin onni mukana, mutta…

…minun on pakko tunnustaa näin jälkikäteen, yhdessä asiassa onni on ollut myötä. Nimittäin 2016 vuoden loppupuoliskolla iskin kultasuoneen. Satuin vahingossa kirjoittamaan postauksen aiheesta, joka oli juuri sillä hetkellä nousemassa kuumaksi keskustelunaiheeksi.

Enkä itse edes tajunnut sitä.

Kirjoitin omasta kokemuksesta postauksen ja halusin antaa vinkkejä, miten huijarisyndrooman kanssa voi päästä sinuiksi. Ja kuinka ollakaan, samasta aiheesta kirjoitettiin pian suurimmissa lehdissä ja aiheen ympärille alkoi ilmestyä kirjojakin.

Kuten sanoin, en tajunnut tätä onnea juuri sillä hetkellä vaan useampi kuukausi myöhemmin, kun kävin katsomassa Google Analyticisista tuloksia. Tajusin, että parin kuukauden aikana blogissani oli käynyt 20 000 ihmistä tämän yhden postauksen takia.

Tulot jämähtivät paikoilleen, entäs nyt?

Tilastojen valossa tuloja kyllä tuli mutta ne pysyivät tasaisesti samana. Minulla oli teoria, miksi tulot olivat jämähtäneet paikoilleen, joten raivasin jälleen kalenteristani aikaa ja lähdin testaamaan teoriaani.

Teorian mukaan lukijamäärä ei riittänyt kasvattamaan tuloja. Jotta olisin saanut lisää tuloja, minun olisi pitänyt kasvattaa lukijamäärää jopa 10x. Jos yhdessä postauksessa kävi 1000 lukijaa kuukaudessa, se olisi pitänyt nostaa vähintään 10 000. Se tuntui mahdottomalta, Suomen mittakaavassa ainakin.

Jälkikäteen ajateltuna minua hieman harmittaa, etten vienyt teorian testausta niin pitkälle kuin alkuperäinen ajatus oli mutta vahingon kautta keksin sille nopeamman ratkaisun. Tuon ratkaisun johdosta teorian testaaminen jäi lopulta kesken.

Mutta teorian osatestauksen ja sen kautta keksityn ratkaisun perusteella tuloni alkoivat jälleen kasvaa. Testasin tulojen kasvua ensin affiliate-tuotteella, sitten toisella affiliate-tuotteella ja lopulta omien tuotteiden myynnissä. Joka kerta, tulokset olivat lupaavia, eli sitä mukaa kun sain tiettyihin postauksiin lisää lukijoita, tulot alkoivat myös kasvaa.

Parasta tässä oli se, että koska postauksia oli jo kirjoitettu ja julkaistu paljon, sain tämän menetelmän nopeasti käyttöön. Sen turvin myös tulot alkoivat kasvaa nopeammin.

Miten tuloa sitten tulee?

Katso tämää video (kesto 2:02 min), miten postaus tuo myyntiä. Videossa ei ole ääntä ja sitä on editoitu, sillä ensimmäisen toimenpiteen ja myynnin välillä meni hieman odotettua pidempi aika. Olen purkanut prosessin videon alle. Jatka lukemista sen jälkeen, kun olet katsonut videon.

Prosessi osiin purettuna

Tuote

Jotta voit saada tuloja, sinulla täytyy olla tuote, jota myyt tai suosittelet. Tiedän, että tämä kuulostaa turhauttavan yksinkertaiselta mutta hämmästyisit, jos tietäisit kuinka moni ei oikeastaan edes myy mitään blogitekstissään.

Jos olet yrittäjä, suosittelen valitsemaan sellaisen tuotteen, jolla on jo nyt kysyntää (TOP 5 tuote). Omasta tuotteesta voi olla hankalaa kirjoittaa mutta kun luet postausta eteenpäin, annan sinulle kyllä ohjeet, miten teet sen.

Jos olet bloggaaja, valitse affiliate-tuote, joka liittyy kirjoittamaasi aiheeseen ja jota itse käytät. On aina helpompaa kirjoittaa tuotteesta, joka on itselle tuttu kuin tuotteesta, jota ei ole koskaan käyttänyt.

Postauksen sisältö

Mitä postauksessa sitten täytyy kirjoittaa? Mahdollisimman kattavasti. Tiedän, että se voi tuntua liian suurelta työmäärältä, mutta malta hetki.

Blogipostaus kannattaa purkaa osiin ja rytmittää kysymysten avulla. Vastaamalla kysymyksiin, saat postaukselle jo hyvän rungon. Sen jälkeen vain täydennät, yhdistät, muotoilet ja hakukoneoptimoit postauksen loppuun. Tässä on sinulle lista kysymyksistä, joita voit käyttää apunasi:

  • Mikä tuote on (kuvaile tuotetta)?
  • Kenelle tuote sopii (kuka on potentiaalisin asiakas ostamaan sen)?
  • Kenelle tuote ei sovi (kuka todennäköisesti palauttaa tuotteen ja pyytää rahat takaisin ja miksi)?
  • Mikä tekee tuotteesta hyvän / laadukkaan?
  • Miksi tuote kannattaa ostaa?
  • Millaista hyötyä tuotteen hankkimisesta on?
  • Miten itse käytät tuotetta?
  • Kuinka usein käytät tuotetta itse?
  • Miksi aloit käyttää tuotetta?
  • Miksi valitsit juuri tämän tuotteen, miksi et kilpailevaa tuotetta?
  • Mitä hyvää tuotteessa on?
  • Mitä kehitettävää siinä on?
  • Millaisia odotuksia sinulla oli ennen tuotteen käyttöä?
  • Vastasiko käyttö odotuksia?
  • Mitä olisit kaivannut lisää?
  • Loppuyhteenveto ja ”arvosana” tuotteelle, toisin sanoen suositteletko tuotetta vai et

Yrittäjänä joudut hieman soveltamaan kysymyksiä mutta kuten näet, omastakin tuotteesta kannattaa kertoa mahdollisimman kattavasti. Voit myös lisätä postaukseen muutaman asiakaspalautteen.

Postauksen täytyy olla lukijalleen hyödyllinen, jotta hän jaksaa lukea sen alusta loppuun. Se on tärkeää, jotta tarve klikata eteenpäin syntyy. Panosta siis postaukseen, testaa sitä ja paranna pikkuhiljaa. Postaus ei ole koskaan täydellinen ensimmäisellä kerralla, eikä siitä tule täydellistä kymmenen muutoksen jälkeen.

Julkaise ensimmäinen versio, hanki siihen lukijoita ja katso millaisia tuloksia sait. Sen jälkeen paranna sisältöä pikkuhiljaa.

Toimintakehoite

Jos lopettaisin postauksen kirjoittamisen tähän, mitä tekisit? Vastaa rehellisesti! Todennäköisesti lähtisit blogistani pois, sillä postaus loppuu kesken enkä pyydä sinua tekemään mitään muuta.

Kun haluat saada tuloja blogin avulla, kehoita lukijoita toimimaan. Kerro heille, mitä haluat heidän tekevän seuraavaksi. Pyri tekemään kehoitteesta mahdollisimman vaivaton ja helppo toteuttaa. Jos pyydät ihmisiä tekemään monta asiaa, he jättävät sen tekemättä.

  • Kirjoita nimesi, osoitteesi ja yhteystietosi ja sen jälkeen klikkaa alla olevaa painiketta, jonka jälkeen klikkaa tästä ja vie tuote ostoskoriin, sen jälkeen päivitä ostoskori ja mene kassalle…

Huoh, minulle tuli jo hiki kun kirjoitin tuota. Yksinkertaiset ja lyhyt toimintakehoitteet toimivat aina kaikista parhaiten.

Tarkista, että ostoprosessi toimii

Jos olen jotain oppinut yrittäjän urani aikana, se on tämä:

Testaa, että kaikki toimii, vähintään kolme kertaa.

Vaikka tänään kaikki toimii, huomenna ne ei välttämättä enää toimi. Ohjelmat päivittyvät, uudistuvat ja kehittyvät. Yhden lisäosan päivityksen johdosta jostain toisesta lisäosasta putoaa lisenssiavain pois.

Siksi testaaminen on kaikista helpoin ja nopein tapa varmistaa, ettei myynnille ole estettä. Itse ostan aina tasaisin väliajoin omia tuotteita omasta verkkokaupasta eri laitteilla ja selaimilla, jotta näen, miten homma toimii.

Lisää postaus sekä myyntiprosessi Google Analyticsiin

Kun lisäät postauksen sekä myyntiprosessin Google Analyticsiin, pystyt selkeästi näkemään miten paljon postaus tuo sinulle rahaa. Kun myyntiä on tullut jonkin verran, pääset analysoimaan tuloksia, jonka jälkeen on helpompaa parantaa postauksen sisältöä, jotta tuloksetkin parantuvat.

Google Analyticsista on julkaistu uusi versio ja tulen kokeilemaan sitä tässä jonkin ajan kuluessa. Kun saan sen testattua, kuvaan videon, jossa näytän miten uusi GA otetaan käyttöön ja miten myyntiprosessi lisätään sinne. En vielä lupaa, että videosta tulee julkinen mutta ainakin valmennuksen opiskelijat saavat sen käyttöönsä.

Missä asiakas viettää aikaa?

Kun postaus on kirjoitettu ja ostoprosessi tarkistettu, seuraavana on vuorossa postauksen jakaminen asiakkaan eteen. Itse hyödynnän aina postauksessa olevaa jakopainiketta, kun jaan postauksen someen.

Pahinta, mitä voit tässä tilanteessa tehdä on se, että jaat postauksen niihin kanaviin, joissa on sinun kollegoita ja/tai kilpailijoita. Kilpailijat eivät osta sinulta mitään. Siksi postaus on jaettava sinne, missä sinun asiakkaasi viettää aikaa. Kun asiakas kokee postauksen hyödylliseksi, hän saa siitä lisäarvoa ja kokee, että sinun tuotteesi on hänelle sopiva vaihtoehto, hän ostaa kyllä.

Analysoi tulokset

Tykkään käyttää Google Analyticsia, koska se kertoo minulle kaiken tarvittavan tiedon.  Postauksen CTR eli Click Through Rate on siten (258 / 354) x 100 = 72,9 %.

Tuotteen myyntisivulla on maaliskuussa 2021 käynyt 258 uniikkia kävijää. 24 heistä on ostanut tuotteen. Myyntisivun konversio on siten (24 / 258) x 100 = 9,30 %.

Tee töitä kotona

Mieti hetki tilannetta omalla kohdallasi

Mieti, että sinulla on tuote, jonka hinta on 100 € ja sinulla on postaus, jota lukee vaikka 500 ihmistä kuukaudessa. Jos heistä 72,9 % siirtyy lukemaan lisää tuotteesta ja heistä 9,3 % ostaa tuotteesi, teet kuukaudessa myyntiä lähes 3400 euroa.

Täysin ilmaiseksi, orgaanisesti, ilman maksullista mainontaa.

Kuvittele hetki, että saisit tuplattua postauksen lukijamäärän. Teet 6800 euroa myyntiä pienellä vaivalla.

Kuvittele vielä, että sinulla on neljästä eri tuotteesta samankaltainen systeemi omassa blogissasi. Teet myyntiä 27 200 euroa automaatiolla.

Sinun ainoaksi tehtäväksi tämän jälkeen jää huolehtia siitä, että koko prosessi toimii kunnolla. Tähän menee aikaa muutama tunti vuodessa.

Tuloja tuova blogi koostuu 8 osasta (Bloggaamisen Peruspilarit™)

  1. Blogin aihe
  2. Aiheen rajaus
  3. Aiheen fokusointi
  4. Alusta
  5. Lukijan käyttökokemus
  6. Ulkoasu ja visuaalisuus
  7. Brändi
  8. Sisältö

Tuloja tuovan blogin rakentaminen sisältää neljä vaihetta:

  1. Vahva perusta
  2. Vahva sisältö
  3. Kasvava näkyvyys
  4. Kasvavat tulot

Tiedä kuitenkin tämä:

Jos jokin näistä osista tai vaiheista jää tekemättä, tuloja ei tule. Bloggaaminen on kokonaisuus, jossa yksi asia tukee toista. Tilanne on vähän sama, kuin rakentaisit tiilitaloa mutta jättäisit välistä tiiliä lisäämättä. Ei järin fiksu kokonaisuus.

Blogin kautta myyminen sopii sinulle, joka ”et halua myydä”

Inhottaako sinua(kin) myydä? Tyrkyttää ja tuputtaa ja olla jatkuvasti ”esillä”? Blogin kautta myyminen on ihanan lempeää ja vaivatonta. Sinä vain kerrot lukijalle miksi tuote on hänelle hyväksi ja miten hän voi sitä hyödyntää ja miten tuotteen saa itselleen. Siinä kaikki. Simppelisti, ystävällisesti ja lempeästi.

Vaikka koko prosessin rakentaminen vie muutaman kuukauden aikaa, se on aikaa joka kannattaa käyttää. Tähän ei tarvitse käyttää koko työpäivää vaan tähän voi priorisoida esimerkiksi 30 – 60 minuuttia joka päivä ensimmäiseksi. Sen jälkeen jatkat normaalin työn tekemistä, asiakaspalvelua, asiakkaiden kohtaamista ja muita työtehtäviä.

Minulla on eräs opiskelija, joka päätti, että hän halua irtaantua palkkatyöstä ja ryhtyä täysipäiväiseksi yrittäjäksi. Hän asetti itselleen tavoitteen, että hän vähentää työpäiviä vähän kerrassaan. Samassa suhteessa kun hän pystyi vähentämään töitä, hän rakensi tämänkaltaista systeemiä omaan blogiinsa.

1,5 vuoden kuluttua hän sulki työpaikkansa oven viimeisen kerran, eikä ole katunut.

Eräs toinen opiskelija on tehnyt reilun kolme vuotta töitä omassa yrityksessään, rakentanut kolme (3) blogia, jotka kaikki tukevat hänen liiketoimintaansa. Hän on systemaattisesti toiminut opettamieni menetelmien mukaan. Tällä hetkellä hänen yrityksensä tekee yli miljoonan euron vuosiliikevaihtoa.

Mahdollisuudet ovat rajattomat.

Mitkä ovat suurimmat sudenkuopat, joita harva huomioi?

Lähdetään eteenpäin ilman toimivaa suunnitelmaa. Tiedän, että moni ajattelee bloggaamisen olevan helppoa. Helppoa se onkin mutta se on strategista. Jokaisella postauksella on rooli isossa kokonaisuudessa.

Toiset ajattelevat, että tässä postauksessa sai jo riittävästi tietoa, joten nyt voi lähteä itsenäisesti tekemään ja kirjoittamaan sisältöä. Ilman muuta voit näin tehdä mutta tiedän (ja sinä tiedät myös) ettei näillä tiedoilla vielä tuloksia saada. Se johtuu siitä, etten yksinkertaisesti pysty opettamaan sinulle kaikkea käytännönläheisesti blogipostausten kautta. Jos purkaisin koko menetelmäni blogipostaukseen tai postauksiin, kirjoittaisin seuraavat viisi vuotta.

Se, mitä sinun tarvitsee vielä tietää on:

  • millaiset postaustyypit ja -rakenteet tuovat sinulle eniten lukijoita ja sitä kautta asiakkaita
  • miten erottelet ne postaustyypit, jotka tuovat lukijoita JA tuovat myynti (koska nämä eivät ole samoja postaustyyppejä)
  • miten tuotat sellaista lisäarvoa, joka tukee myyntiäsi eikä pelkästään tee sinusta ”hyvää tyyppiä”
  • miten optimoit postaukset tehokkaasti samalla kun kirjoitat sisältöä, jotta saat tuplasti enemmän sisältöä käyttämällä puolet  vähemmän aikaa kirjoittamiseen
  • miten valitset ne kaksi inhimillistä tunnetta, jotka saavat ihmiset klikkaamaan ja ostamaan sinulta
  • miten kohdennat sisältösi oikeille asiakkaille (koska sinulla on viiden tyyppisiä asiakkaita ja kahdelle niistä ei kannata edes myydä)
  • miten maksimoit näkyvyyden sosiaalisessa mediassa
  • mistä tiedät mihin somekanaviin sinun kannattaa postauksia jakaa ja mihin aikaan päivästä
  • miten hyödynnät maksullista FB mainontaa tehokkaasti (jos haluat käyttää mainontaan rahaa)
  • miten skaalaat omaa liiketoimintaa 50 000 euroon ja jopa 100 000 euroon saakka
  • miten rakennat blogistasi systemaattisesti ja strategisesti rahantekokoneen itsellesi.

Olen kulkenut tuon matkan. Käytin monta vuotta tämän menetelmän rakentamiseen ja hiomiseen. Minä tein virheitä (halusin tehdä virheitä), jotta pystyn opettamaan sinulle nopeamman väylän saada tuloksia.

Matkan varrella mukaani on tullut jo yli 1200 opiskelijaa, joista lähes 900 on meidän ihanassa ja tsemppaavassa Facebook-yhteisössä. He antavat ja saavat vertaistukea, apua ja inspiraatiota, he iloitsevat muiden onnistumisista ja kertovat rohkeasti myös omista onnistumisistaan. Tässä muutamia kommentteja meidän yhteisön jäseniltä:

 

Tee töitä kotona

Mistä sinun kannattaa aloittaa?

Aivan ensimmäiseksi sinun kannattaa lisätä omille kotisivuille yritysblogi, mikäli se ei vielä siellä ole. Jos sinulla on WordPress.org käytössä, blogin lisäämiseen menee noin kaksi minuuttia. Seuraavaksi annan sinulle selkeät ohjeet, miten teet sen itse.

  • Kirjaudu omille kotisivuille
  • Ohjausnäkymässä valitse ”Sivut” ja sen jälkeen ”Lisää uusi”

  • Kirjoita otsikoksi ”Blogi” ja julkaise sivu (sivulle ei tarvitse tehdä mitään muuta tässä vaiheessa)

Tee töitä kotona

  • Sen jälkeen valitse vasemmalta linkkilistasta ”Asetukset” ja sen alta ”Lukeminen”
  • ”Artikkeleiden sivu” kohdasta hae alasvetovalikosta hetki sitten tekemäsi ”Blogi” sivu
  • Skrollaa sivua alaspäin ja tallenna asetukset

  • Seuraavaksi valitse vasemmalta linkkilistasta ”Asetukset” ja ”Osoiterakenne”
  • Tarkista, millainen tämänhetkinen osoiterakenne on
  • Jos se on jotain muuta kuin ”artikkelin nimi”, suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä kotisivujen tekijään ja pyytämään häntä muuttamaan sen ”artikkelin nimeksi”
  • Tämä asetus auttaa sinun kotisivujasi ja blogiasi hakukoneoptimoinnissa ja siksi se on todella tärkeä
  • Jos muutat itse osoiterakenteen, se voi pahimmillaan muuttaa koko kotisivusi osoitteet (eli www-url osoitteet), jolloin ne eivät enää toimi kunnolla

Tee töitä kotona

  • Mene vasemmassa linkkilistassa olevaan ”Artikkelit” ja sen alta ilmestyvään ”Lisää uusi” kohtaan
  • Ja nyt voit kirjoittaa ensimmäisen artikkelin

Kun haluat lisätä blogin kotisivujen ylänavigaatioon, toimi näin:

  • Kirjaudu kotisivujen hallintapaneeliin WordPress.orgissa
  • Valitse vasemmalta linkkilistasta ”Ulkoasu” ja sen alta ”Valikot”

Tee töitä kotona

  • Valitse mihin valikkoon haluat blogin lisätä (suosittelen päävalikkoa tai ylävalikkoa)
  • Valitse Blogi, lisää sen eteen täppä ja klikkaa ”Lisää valikkoon” painiketta
  • Jos sivuja on paljon, voit etsiä sen ”etsi” toiminnolla
  • Kun löydät blogin, lisää sen eteen täppä ja klikkaa ”Lisää valikkoon” painiketta
  • Linkki blogiin menee aina automaattisesti valikon viimeiseksi, joten voit klikata sitä hiirellä ja raahata sen siihen kohtaan valikkoa kuin haluat
  • Henkilökohtaisesti suosittelen lisäämään sen alkupäähän, kuten esimerkiksi minulla

Huomaatko?

Ei tämä tämän vaikeampaa ollut. Nyt kun iso ”tekninen” työ jo tehty, olet valmis oppimaan lisää yritysbloggaamisesta. Ja muuten, jos WordPressi.org alustan tekniikka pelottaa, ei hätää. Minulla on antaa sinulle 40+ tutorial-videota, joiden avulla kehität ja parannat omia kotisivuja omatoimisesti.

Meidän upeassa yhteisössä on myös huikeita osaajia, jotka voivat tehdä sen puolestasi. Meiltä löytyy niin WordPress osaajia kuin graafikoita kuin ihan kotisivujen tekijöitäkin. Parastahan tässä yhteisössä on se, että saat sieltä apua mutta voit myös löytää sieltä yhteistyökumppaneita sekä potentiaalisia asiakkaitakin.

Meillä on yhteisössä sääntönä, että ilman lupaa siellä ei voi mainostaa itseään, koska haluamme pitää yhteisön oppimisympäristönä. Mutta jos joku pyytää siellä apua, voit aina ottaa häneen yhteyttä yksityisviestillä ja lähteä keskustelemaan lisää.

Sen lisäksi annamme tasaisin väliajoin mahdollisuuden kaikille kertoa omasta osaamisestaan ja yrityksestään.

Mikä on seuraava askel?

Seuraava askel on lähteä katsomaan, miten otat omasta yritysblogistasi kaiken hyödyn irti. Kun haluat

  • ympärillesi lähes 900 ihmisen vertaistuen
  • valmiin menetelmän, jota voit vain noudattaa askel kerrallaan
  • tietää miten teet itsestäsi luotettavan, jotta tuotteitasi ja palvelujasi on helppo ostaa
  • tietää miksi lisäarvolla on tärkeä rooli – mutta se ei ole se syy, mitä muut koko ajan sanovat!
  • tietää mitkä asiat vaikuttavat hakukonenäkyvyyteen, joista kukaan ei halua sinulle kertoa (koska jos kertoisivat, sinusta tulisi varteenotettava kilpailija aika nopeasti)
  • tietää #1 liikenteenlähteen, josta saat eniten myyntiä – se ei ole se, mitä kuvittelet!
  • tietää miten saat ihmiset sitoutumaan sinuun, jonka jälkeen he eivät edes katso kilpailijoiden suuntaan!
  • tietää miten myyt lukijoillesi ilman, että ”myyt
  • oppia 2 inhimillistä tunnetta, jotka saavat ihmiset klikkaamaan linkkejäsi ja miten käytät niitä oikein (eettisesti)

silloin katso helpot ja simppelit 15 min valmennusvideot. Tee ohjeiden mukaan. Kaikki on pureskeltu sinulle valmiiksi. Saa tuloja. Nauti vihdoin yrittäjyydestä ilman, että sinun tarvitsee elää kädestä suuhun.

Mikä parasta, sinun ei välttämättä edes tarvitse olla yrittäjä, jotta voit toteuttaa tämän. Tee töitä kotona, rakenna itsellesi uusi tulovirta tai sivubisnes. Valinta on sinun. Minulla on työkalut ja keinot auttaa sinua toteuttamaan se blogin avulla.

Bloggaajasta Ammattilaiseksi

2 kommenttia

  1. Aatu 11.4.2021 klo 18:34

    Mua on kiinnostanut jo vuosia yrittää jotain netissä. Tarvitsisin hiukan tukea näitten laitteiden ym. Kanssa. Hyviä ideoita olis kyllä. Muuten oikeen ymmärrä netistä yhtään mitään mut jos haluan myydä niin netti on paras vaihtoehto. Tunteita herättävää asiaakin olisi kirjoitettavana. Lastensuojelun toiminnasta ja omien lapsieni kohtalosta. Päihdehoitoni katkaistiin seinään päivää ennen huoltajuuskäräjiä. Apua en saanut mistään. Edes huumeseuloja minulta ei suostuttu ottamaan että olisin nuorinta lastani voinut tavata. Jäin asunnottomaksi ja lopulta vankilaan. Tammikuussa vapauduin ja sain tuki-asunnon Forssasta. Hoitoon en ole päässyt vielä mutta etenee pikkuhiljaa. Nyt kun ei ole lapsia hoidettavana pitäisi johonkin kaikki se ylimääräinen energia ohjata. Kun sen saan valjastettua voimakseni niin tulevaisuus alkaisi näyttää lupaavalta😃



    • Tiia Konttinen 11.4.2021 klo 19:35

      Kiitos kommentistasi ja voimia haastavassa tilanteessa. Oon kyllä huomannut että Suomessa ei aina apua saa ne, jotka sitä tarvitsee. Harmittaa tosi paljon sun puolesta.

      Mun blogista http://www.tiiakonttinen.fi/blogi löytyy paljon tietoa ja apua, ja aina saa kysyä. Autetaan mielellään 👍🏻👍🏻