Jos olet ollut oman markkinointisi kanssa jumissa jo useamman kuukauden - tai jopa vuoden - tämä on sinulle

Yrittäjyys on helppoa kun puskaradio tuo uusia asiakkaita säännöllisesti. Olet saattanut kuulla tällaisista yrittäjistä, joiden ei ole tarvinnut koskaan markkinoida koska vanhat asiakkaat ovat suositelleet heitä ja tuoneet heille uusia asiakkaita. Minä ainakin olen kuullut heistä.

 

Mutta jossain vaiheessa puskaradio lopettaa toimimisen. Ja pahintahan tässä on se, kun sitä ei etukäteen koskaan tiedä, milloin se loppuu.

 

Tai ehkä siitä on viitteitä. Ehkä varauskirjassa alkaa pikkuhiljaa olla väljempää. Kenties asiakkaat ottavat yhteyttä lyhyemmällä aikavälillä tai kysyvät nopeita aikoja. Ehkä yrittäjä kokee “tupsahtelevia asiakkaita” tai “renkaanpotkijoita”, jotka kyselevät hintoja mutta eivät kuitenkaan ole valmiita ostamaan. Tai ehkä maksuton tapaamisaika ei enää vedä ja nyt yrittäjä joutuu toteamaan olevansa uuden äärellä.

 

Mitäpä siinä ensimmäisenä tehdään? 

 

No, mennään Googleen.

 

  • “Miten saada lisää asiakkaita”
  • “Miten markkinoida yritystä”
  • “Mistä lisää asiakkaita”

 

Siinä sitä sitten istutaan monet illat lukemassa läpi “viimeisintä hackkia”, miten niitä asiakkaita saadaan.

 

Samaan aikaan varauskirja ammottaa tyhjyyttään ja verkkokaupasta kuuluu heinäsirkkojen siritystä. 

 

Pikkuhiljaa alkaa kassakin näyttää tyhjentymisen merkkejä.

Pahus, jokin ratkaisu tähän pitää saada.

Ehkä yrittäjä haluaa päästä nopeasti alkuun, joten looginen vaihtoehto on ottaa yhteyttä digitoimistoon ja laittaa mainokset pyörimään.

 

Oho-eiku… 

 

"Meillä meni rahaa 750 € ja listalle tuli porukkaa 200, tavoite oli 3000 listalaista. Se oli tosi harmittavaa, täyttä rahahukkaa..."

mainostaminen

Tai ehkä mainosbudjettia ei tällä hetkellä ole, joten etsitään niitä ilmaisia vaihtoehtoja, kuten TikTok-, Reels- ja Youtube Shorts videoita.

 

Laitetaan trendikäs musiikki soimaan, otetaan video lemmikistä tai tanssitaan vähän. Sitten pistetään videon alapuolelle teksti:

 

“Huippuale voimassa vielä tänään ja huomenna, klikkaa profiilin linkkiä !!!”

 

Hmm… miksiköhän kukaan ei ostanut vaikka alennuskin oli…?

giphy (4)

ARGH! Miksei markkinointi voi olla helppoa?

Jos hymähdit tai irvistit, todennäköisesti olet kohdannut samankaltaisi hetkiä itsekin. Ehkä olet kokeillut erilaisia strategioita, jotka ovat johtaneet “oho-eiku” tilanteisiin.

 

Ehkä olet kyllästynyt siihen, että sinulle luvataan massiivisia tuloksia mutta tuntuu, että ainoat ihmiset, jotka niitä massiivisia tuloksia saavat, ovat ne valmentajat, jotka niitä tuloksia lupaavat.

 

Ehkä sinä kaipaat asiakas- ja ihmisläheisempää lähestymistapaa markkinointiin.

 

Sellaista, jossa asiakkaat tulevat omaehtoisesti kotisivuillesi, tutustuvat tarjontaasi ja ostavat sen, mitä tarvitsevat ja haluavat.

 

Olet todennäköisesti kuullut inbound-markkinoinnista (mutta jos termi ei ole tuttu, ei hätää, selitän sen kohta) ja kaipaat jotain pysyvää keinoa toteuttaa sitä.

 

Jotain, mikä ei vaadi jatkuvaa läsnäoloa, jatkuvaa tekemistä mutta on kuitenkin suoraviivaista ja helppoa ja tuo tuloksia säännöllisesti.

 

Haluat, että yrityksesi löydetään helposti verkosta ja potentiaaliset asiakkaat tulevat mielellään sinulle asiakkaiksi kilpailijoiden sijaan.

 

(Inbound-markkinointi = Inbound-markkinointi on markkinointimalli, joka pyrkii siihen, että potentiaalinen ostaja hakeutuu itse vuorovaikutukseen yrityksen kanssa. Yritykselle on tärkeää hyvä löydettävyys ja saavutettavuus jolloin ongelmiinsa ratkaisuja etsivät asiakkaat löytävät helposti yrityksen tarjoamat ratkaisut. Inbound-markkinointia toteutetaan internetin avulla ja keskeisiä inbound-markkinoinnin keinoja ovat verkkosivustojen ja blogien käyttö, asiakkaille merkityksellisen sisällön julkaisemiseen ja hakukoneoptimointi. Lähde: Wikipedia)

 

Tai ehkä tilanne on se, että olet juuri laittanut yrityksen pystyyn (tai sen ajankohta on just kulman takana) ja mietit nyt, miten lähtisit markkinoimaan yritystäsi?

 

Haluat varman ratkaisun markkinointiin nyt kun on aika ryhtyä tositoimiin. Sinulla ei ole aikaa käydä “oho-eiku” hetkiä läpi. Et halua testata jokaista yksittäistä askelta ja tehdä turhia virheitä.

 

Haluat saada asiat kerralla oikein ja kuntoon ja saada mahdollisimman laadukasta markkinointia aikaiseksi.

 

Olet saattanut kuulla, että yritysblogi on luonnollinen väylä saada asiakkaita inboundina. Ehkä jopa kirjoittanut sitä. Olet kuullut, että yritysblogin avulla kotisivujen löydettävyys Googlesta kasvaa ja sen kautta on mahdollista saada uusia asiakkaita.

 

Yritysblogi on ilmainen, näkyvyys Googlessa voi olla ilmaista ja se tukisi loistavasti juurikin sitä asiakas- ja ihmislähtöistä lähestymistapaa, jota toivot.

 

Mutta ah, olet ollut blogin kanssa jumissa viimeiset kaksi vuotta ja blogi on “retuperällä” koska ajattelit, että “kyllähän nyt yhden blogin tuosta pykäsee ulos ihan kuka vain…”

Yritysblogin kirjoittaminen saattaa myös nostaa pintaan erilaisia tunteita ja ajatuksia, kuten 

 

💡 kuinka paljon haluat olla esillä,

💡 et tiedä mistä lähtisit liikkeelle yritysblogin kanssa,

💡 kuinka kirjoittaa blogitekstejä, jotka aidosti kiinnostavat ihmisiä ja pitävät potentiaaliset asiakkaat sivustolla,

✅ tämä on oikeastaan helpompaa kuin luulet, sillä kyse ei ole niinkään siitä onko blogiteksti kirjoitettu teknisesti oikein tai kirjakielellä, taustalla oleva asia on paljon tärkeämpi,

💡 miten tavoitetaan juuri ne oikeat ihmiset,

💡 ja mitä jos ekee jonkun ison virheen?! Entä jos maine menee? 

💡 Tai ehkä sinulla ei vaan tunnu olevan aikaa kirjoittaa…

 

Niin, ehkä mielessäsi on miljoona kysymystä etkä oikein tiedä mistä lähteä liikkeelle.

 

Ei hätää, seuraavaksi kerron sinulle, mikä oikea järjestys on.

1.

Ensimmäisenä on ilman muuta ratkaistava ongelma, miten teet yrityksestäsi löydettävän, eli miten potentiaaliset asiakkaat ylipäätään löytävät sinut verkosta.

 

Tämä ratkaistaan nimenomaan yritysblogin avulla. Yritysblogilla rakennamme yhdessä sinulle sisältökoneiston, joka puksuttaa uusia kävijöitä kotisivuillesi silloinkin, kun istut lounaalla ystävän kanssa, vietät vapaapäivää tai makaat selkäleikkauksen jälkeen kotona lepäämässä, kuten minä tein 2020.

 

Yritysblogiin luodaan sisältöä, jota sinun asiakkaasi jo nyt etsii Googlesta. Mitä useamman haun aikana hän näkee sinun yrityksesi tuottaman blogitekstin, sitä useammin hän päätyy sinun kotisivuillesi.

 

Samalla rakennat luottamusta ja uskottavuutta, jonka avulla alennat asiakkaasi ostokynnystä (toisin sanoen, saat asiakkaasi ostamaan nopeammin ilman sitä ärsyttävää jenkkihypetystä tai aggressiivista myyntityyliä).

2.

Seuraavaksi ratkaisemme sen, mitä asiakas oikeastaan haluaa lukea. Tässä apuna on unelma-asiakas analyysi tai asiakasprofiili (ja jos sitä ei ole tai se kaipaa päivittämistä, tähän saat käytännönläheiset ohjeet). Kirjoitamme sen pohjalta asiakastarinan, joka helpottaa sinua ymmärtämään, mitä asiakkaasi haluaa. 

Nimittäin se, mitä me yrittäjät kuvittelemme, että asiakkaat tarvitsevat on eri asia, mitä asiakkaat haluavat. Kun näet, mitä asiakkaasi haluaa, osaat aina kirjoittaa heitä kiinnostavia tekstejä - niin yritysblogiin, someen kuin uutiskirjelistallekin.

3.

Kolmanneksi ratkaisemme sen, mistä löydät aikaa tähän kaikkeen.

 

Uskon, että lautasellasi on paljon sellaista tehtävää, mikä voi tuntua tärkeältä mutta mikä ei oikeastaan ole.

 

Esimerkiksi itse olen välillä pitänyt 1 - 3 kuukautta taukoa somesta ihan vain sen takia, että olen purkanut työpöydältäni tehtäviä, joihin menee ihan hirveästi aikaa mutta jotka eivät tunnu tuovan tulosta. 

 

Psst… IG algoritmi ei tuhoa näkyvyyttäsi vaikka pitäisit taukoa.

 

Saat kyllä näkyvyyden takaisin sitten, kun on aika aloittaa sisällön tuottaminen sinne uudelleen.

 

Olen itse ollut kolme kertaa tauolla Instagramista ja silti saan tämänkaltaisia tuloksia:

ig (1)
ig

4.

Neljänneksi ratkaisemme sen, kuinka luot yritysblogin avulla automaation, joka ohjaa asiakkaita säännöllisesti eteenpäin ostoprosessissasi. Tämä on se kaikista helpoin ja yksinkertaisin keino joka toimii vaikka sinulla olisi pieni lukijakunta (alle 1000 kävijää kuukaudessa) tai vasta vähän sisältöä (10 - 30 julkaistua blogitekstiä). Kun näet, miten tämä toimii, ällistyt siitä, miten yksinkertainen se on.

 

Ah, minä niin rakastan sitä, että asiat voidaan tehdä yksinkertaisesti mutta tehokkaasti! 

5.

Ja viidenneksi ratkaisemme sen, miten kirjoitat ja ajastat yritysblogin sisältöjä etupainotteisesti, vapauttaen itsellesi yhä enemmän aikaa tehdä muita kivoja juttuja, kuten 

 

  • viettää enemmän aikaa läheisten kanssa
  • nauttia ylimääräisistä vapaapäivistä
  • nukkua pitkään (kerrankin)
  • istua kahvilassa parantamassa maailmaa bestiksen kanssa
  • tai vaikka lähteä pidennetylle viikonlopulle perheen kanssa.

Kuulostaako tämä sellaiselta, mitä sinä haluat?

 

Ratkaisulta, joka auttaa sinua ja yritystäsi löytymään verkosta, saamaan lisää asiakkaita JA vapauttamaan aikaa turhista tehtävistä?

 

Siinä tapauksessa haluan esitellä sinulle:

Bloggaajasta Ammattilaiseksi™
verkkovalmennuksen

Valmiiksi raivattu, askel askeleelta etenevä polku, joka kertoo sinulle käytännönläheisesti  tarkalleen miten ja missä järjestyksessä sinun kannattaa yritystäsi markkinoida, jotta se löydetään verkosta ja alat saamaan säännöllisesti uusia asiakkaita.

 

Bloggaajasta Ammattilaiseksi™ on nimestään huolimatta paljon muutakin kuin “vain blogivalmennus”. Se

  • opettaa sinulle taitoja, joita kilpailijoillasi ei ole,
  • taitoja, joiden avulla erotut kilpailijoistasi kirkkaasti,
  • auttaa tekemään yrityksestäsi löydettävän,
  • tekee markkinoinnista helpompaa ja pitkäjänteisempää
  • ja auttaa rakentamaan pitkäikäisiä asiakassuhteita.
palaute_ba_Jenni_r
BA-palaute-2024
palaute_ba
palaute_outi
palaute_BA_sisalto
joonas palaute
Bloggaajasta Ammattilaiseksi
palaute
palaute_ritva_ba_2020
palaute_pirjo_ba

Voit opiskella valmennuksen omaan tahtiin (kurssimateriaali avataan 9 viikon aikana, jotta saat oikean tiedon oikeassa järjestyksessä) ja materiaali jää sinulle pysyvästi käyttöön. Voit siis - monien muiden opiskeljoiden tapaan - palata materiaaliin yhä uudelleen ja uudelleen vaikka joka vuosi.

 Bloggaajasta Ammattilaiseksi™ valmennuksessa:

 

🎉 ymmärrät, minkä yhden virheen lähes jokainen yrittäjä tekee oman sisältönsä kanssa,

🎉 opit, miten rakennet luotettavuutta ja uskottavuutta, jotta ihmiset ostavat juuri SINULTA,

🎉 millainen lisäarvo tuo sinulle asiakkaita ja millainen lisäarvo tuo vain renkaanpotkijoita,

🎉 opit luomaan otsikoita, jotka herättävät välittömästi mielenkiintoa ja saavat ihmiset janoamaan lisätietoja,

🎉 näet YHDEN asian, joka sinun on pakko tehdä jokaisen blogitekstin kohdalla (ilman tätä on sama vaikka lähtisit saman tien pitsalle ja unohtaisit koko jutun),

🎉 opit, mikä YKSI syy vaikuttaa olennaisesti siihen, että saat ihmiset tulemaan blogiisi MUTTA miksi et saa heitä ostamaan tuotteitasi ja palvelujasi - ja miten korjaat tämän,

🎉 näet, miten sinun kannattaa muuttaa kirjoitustyyliäsi, jotta saat ihmiset ostamaan, ilman, että menetät omaa persoonaasi ja arvojasi

🎉 sekä mikä yksi hyvin pieni ja yksinkertainen asia tuhoaa asiakkaiden ostohalukkuuden - ja näen yrittäjien tekevän tämän virheen yhä uudelleen ja uudelleen.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

30 päivän täysi 100 % tyytyväisyystakuu

Sinulla ei ole mitään menetettävää. Olen niin varma valmennuksen sisällöstä, että annan sinulle täyden 30 päivän tyytyväisyystakuun.

 

Opiskele 30 päivää ja jos et ole tyytyväinen valmennukseen - oikeastaan, jos et rakastu valmennukseen - saat rahasi takaisin 100 %.

takuu

Maksat valmennuksesta vain kerran - saat nykyiset ja tulevat materiaalit yhdellä hinnalla + pysyvän opiskeluoikeuden materiaaleihin

Valmennuksen hinta 997 €.  Kertamaksu, mutta pysyvä opiskeluoikeus. Hinta sis. alv 24 %. Saat ajankohtaiset päivitykset aina kun ne julkaistaan. 

Maksujenvälittäjänä toimii kotimainen Paytrail. Lisää kassalla "Lisätietoja" kohtaan yrityksesi y-tunnus, niin saat alv-kuitin sähköpostiin. Valmennuksen voi myös maksaa laskulla yhdessä erässä.  Kun maksu kirjautuu tilille, lisään sinut valmennukseen ja lähetän sähköpostilla sinulle käyttäjätunnuksen, salasanan sekä ohjeet. Jos sinulla on yritys ja haluat maksaa laskulla, lisää sähköpostiin y-tunnuksesi. Mikäli mielessäsi on kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalvelu(at)tiiakonttinen.fi, vastaan sinulle henkilökohtaisesti.

Valmennuksen sisältö (klikkaa välilehtiä):

  1. Tervetuloa 
  2. Miten kurssialusta toimii?
  3. Valmennuksen sisältö
  4. Facebook-yhteisö
  1. Opiskelutekniikka
  2. Tulevaisuuden blogit ja sisältömarkkinointi
  3. Miksi ammattimaisuus on tärkeää?
  4. Millainen blogi tuo oikeasti rahaa?
  5. Ajanhallinta
  6. Tarkistuslista ja välikysely
  1. Blogin tavoite
  2. Oman intohimon löytäminen
  3. Miten löytää aihe, joka tuo tuloja?
  4. Miten aihe rajataan Suomeen sopivaksi?
  5. Taustatyön tekemisen tärkeys
  6. Unelma-lukijat eli kohdeyleisö
  7. Tarkistuslista ja välikysely
  1. Millainen sisältö huomataan massojen keskeltä?
  2. Toimiva sisältöstrategia
  3. Vuosikello ja julkaisukalenteri
  4. Näin löydät oman tyylisi (Tone on Voice)
  5. Postaustyypit, jotka tuovat lukijoita
  6. Postausten muotoilu, editointi ja kuvat
  7. Tarkistuslista ja välikysely
  1. Hakukoneoptimointi
  2. Vieraskynät, podcastit ja webinaarit
  3. Some (IG, FB, Youtube)
  4. Media ja Mediakortti
  5. Tarkistuslista ja välikysely

Nämä sisältyvät valmennusmaksun hintaan:

  1. Bonukset (avataan 31 päivän kuluttua ilmoittautumisesta)
  2. TekniikkaTorstain tallenteet
  3. Täydennyskoulutukset
  4. Active Campagin koulutus
  5. Bisnessmallit ja tavat kaupallistaa
  6. 10 000 € / vuosi
  7. 50 000 € / vuosi
  8. 100 000 € / vuosi

Nämä bonus-kurssit kuuluvat valmennuksen hintaan automaattisesti:

  1. 40+ tutorial-videota WordPressille (rakenna omat kotisivut näiden avulla)
  2. Sisältöhakkerin™ kirjoitusprosessi

Lisää palautteita ja tuloksia opiskelijoilta:

palaute
palaute_outi_ba_23
Bloggaajasta Ammattilaiseksi
palaute_katja_BA (1)
palaute_ba_23
jenni_palaute
palaute-piia-maria-ba-20
palaute-pia-maria-19-ba
yritysblogikurssi
liisa-palaute-ba-20

Mitä tapahtuu, kun ilmoittaudut mukaan?

🎉 Wuup Wuup! Lämpimästi tervetuloa!

🎉 Tarkista kassalla että olet kirjoittanut sähköpostiosoitteen oikein - kuitti ja kirjautumistiedot tulevat sinne.

🎉 Muista palata maksun jälkeen takaisin verkkokauppaan, sinut ohjataan kiitos-sivulle.

🎉 Katso lyhyt video kiitos-sivulta ja tutustu muutenkin sen sisältöön (esim. siellä on video, jossa opastetaan kuinka kurssialusta toimii).

🎉 Sähköpostissa olevan viestin kautta pääset kirjautumaan kurssialutalle.

🎉 Tule esittäytymään meidän FB-yhteisöön

🎉 Kalenteroi 30 - 60 min arkipäiville opiskeluaikaa (katso ensin yksi video ja tee sen jälkeen annetut tehtävät)

🎉 Kerro FB yhteisössä edistymisestäsi sekä jaa onnistumisia - mikään onnistuminen ei ole niin pieni, etteikö sitä voisi juhlia! 🎉🎉🎉

🎉 Olen tavoitettavissa sähköpostilla asiakaspalvelu(at)tiiakonttinen.fi ma-to 9-16 sekä viikoittain FB yhteisössä. Kiireellisissä tapauksissa tavoitat minut Instagramin kautta.

Maksat valmennuksesta vain kerran - saat nykyiset ja tulevat materiaalit yhdellä hinnalla + pysyvän opiskeluoikeuden materiaaleihin

Valmennuksen hinta 997 €.  Kertamaksu, mutta pysyvä opiskeluoikeus. Hinta sis. alv 24 %.  Saat ajankohtaiset päivitykset aina kun ne julkaistaan. 

Maksujenvälittäjänä toimii kotimainen Paytrail. Lisää kassalla "Lisätietoja" kohtaan yrityksesi y-tunnus, niin saat alv-kuitin sähköpostiin. Valmennuksen voi myös maksaa laskulla yhdessä erässä.  Kun maksu kirjautuu tilille, lisään sinut valmennukseen ja lähetän sähköpostilla sinulle käyttäjätunnuksen, salasanan sekä ohjeet. Jos sinulla on yritys ja haluat maksaa laskulla, lisää sähköpostiin y-tunnuksesi. Mikäli mielessäsi on kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalvelu(at)tiiakonttinen.fi, vastaan sinulle henkilökohtaisesti.