Kuinka pitkä blogitekstin tulisi olla?

Mitä tarkoittaa blogin käytettävyys ja käyttäjäystävällisyys?

Mitä tarkoittaa blogin käytettävyys ja käyttäjäystävällisyys? Käyttäjäkokemus voidaan jakaa kahteen eri osaan: Millaisen mielikuvan blogi luo? Millaisen tunteen tai fiiliksen haluat luoda kävijälle? Haluatko, että lukija vain piipahtaa blogissa ja siirtyy sen jälkeen jonnekin muualle (ehkä jopa kilpailijalle)? Vai haluatko luoda rauhallisen tyyssijan, johon on mukava tulla kerta toisensa jälkeen? Mielikuvan rakentaminen onnistuu sekä tekstillä…

Täytyykö blogilla olla bisnesmalli

Miten markkinoit blogiasi ilmaiseksi ja vältät tyrkyttämisen?

Miten markkinoit blogiasi ilmaiseksi ja vältät tyrkyttämisen? Saan aika ajoin sähköpostia bloggaajilta, jotka kysyvät: ”Miten saan lisää lukijoita blogiin? Olen kirjoittanut ohjeittesi mukaan hyvää ja laadukasta sisältöä, mutta lukijamäärä ei vain kasva. Mikä avuksi?” Ongelma on selvä. Monet bloggaajat kuvittelevat, että hyvän ja laadukkaan sisällön kirjoittaminen riittää. Siksi blogia kannattaa ajatella ”yrityksenä”. Sitä on markkinoitava,…

Mikä merkitys on blogin navigaatiolla?

Millainen on sinun blogiäänesi (tone of voice)?

Millainen on sinun blogiäänesi (tone of voice)? Oman blogiäänen löytäminen ja siinä pitäytyminen on äärimmäisen tärkeää. Jokaisen bloggaajan ei tarvitse olla huumorimiehiä tai keksiä inspiroivia lauseita ollakseen uniikki. Jokaisella on oma uniikki tyylinsä. Sinun tehtäväsi on löytää omasi. Millainen on sinun blogiäänesi (tone of voice)? Pohdi seuraavia kysymyksiä ja listaa vastauksia itsellesi ylös. Millainen persoonallisuus…

Kuinka keskittyä oikeisiin asioihin uutena bloggaajana?

Kuinka selättää bloggaamisen kasvukivut?

Kuinka selättää bloggaamisen kasvukivut? Haluatko saada blogisi kasvamaan ja tuottamaan tuloja mutta pelkäät lähteä ulos omalta mukavuusalueeltasi? Ei hätää! Tässä postauksessa annan sinulle vinkkejä, joiden avulla selätät kasvukivut. Olen useasti sanonut, että kasvu alkaa mukavuusalueesi ulkopuolella. Vaikka se kuulostaakin inhottavalta (ja jopa kliseiseltä), totta se on. Minun ei varmastikaan tarvitse sanoa, että omalta mukavuusalueelta ulos…

Kierrätä sisältöä - Sitouta yleisöäsi ja säästä samalla omaa aikaasi

Mitä tehdä, jos blogi floppaa täysin?

Kuulen tätä tosi usein: ”En uskalla aloittaa blogia (tai kehittää sitä eteenpäin), koska pelkään, että se on ihan täysi floppi.” Mitä siis tapahtuu, jos blogi floppaa täysin? Siis jos tapahtuu joku ultimaattinen epäonnistuminen, jonka takia kaikki menee pieleen. Olen pohtinut tätä kysymystä usein, enkä ole onnistunut keksimään yhtäkään sellaista epäonnistumista, joka veisi blogin täysin pohjamutiin.…

Näin ylläpidät useaa blogia samanaikaisesti yksin

Mitä bloggaaja voi oppia maratoonarilta?

Pidimme tässä jokin aika sitten työpajan, jossa opetimme bloggaajia kaupallisten yhteistöiden saloihin. Työpajassa heränneen keskustelun myötä aloin pohtia maratoonareita ja sitä, miten bloggaaminen ja kaupallisten yhteistöiden saaminen vertautuu maratoonarin treeniin. Yksikään ihminen ei ole tullut sunnuntailenkkeilijästä maratoonariksi päivässä. Ei edes viikossa tai kuukaudessa. Vaatii valtavasti työtä, että voi juosta sellaisen matkan. Matkan varrella treenaaja kaatuu…

Näin rakennat blogin ja myyt sen voitolla

Missä vika, kun blogi ei tuo tuloja eikä saa lukijoita?

Missä vika, kun blogi ei tuo tuloja eikä saa lukijoita? Turhauttavatko vähäiset tulokset? Eikö blogi saa riittävästi lukijoita, ja tuleeko tuloja euro kerrallaan? Tuntuuko, että teet jatkuvasti yhä enemmän ja enemmän töitä blogisi eteen, mutta se tuntuu vain ajan haaskaukselta? Tuntuuko, että haluat heittää hanskat tiskiin? Ymmärrän enemmän kuin hyvin, miltä tuo tuntuu. Ja voin…

Pitkä vai lyhyt blogiteksti

Näin markkinoit uutta postaustasi tehokkaasti

Näin markkinoit uutta postaustasi tehokkaasti. Kirjoittaminen on usealle bloggaajalle helppoa. Mutta kun postauksesta pitäisi alkaa kertomaan muille, moni jähmettyy. On helpompi jättää postaus vain olemaan kuin kertoa siitä vapaaehtoisesti muille. Bloggaajat ajattelevat, että muut ärsyyntyvät, jos postauksesta kertoo somessa toistuvasti. He ovat saattaneet saada jopa negatiivista palautetta ja heitä on kutsuttu ”spämmääjiksi”, eivätkä he siksi…